Izipizi är ett ungt och lekfullt glasögonmärke baserat i Paris. Deras produkter är dock också populära långt utanför Frankrikes gränser. Detta märke visar således hur en startup kan snabbt dominera en marknad som främst kontrolleras av stora aktörer.

Historien om Izipizi

Historien om Izipizi började skrivas år 2010 i Frankrike. Tre klasskamrater från gymnasiet i Lyon (Xavier Aguera, Charles Brun och Quentin Couturier) bestämde sig då för att "rensa" glasögonmarknaden. Enligt deras uppfattning krävdes tre saker – kvalitet, design och distribution. År 2012 såg glasögon med varumärket See Concept världens ljus. Även om det ursprungligen endast var läsglasögon, beslutade de tre vännerna och affärspartnerna sig för ett år senare att utöka kollektionen med solglasögon också. De möttes av stor uppskattning.

Denna historia visar hur en startup kan vända etablerade "ordningar" helt inom några år. Lyxglasögonmarknaden dominerades länge av stora varumärken, men detta har förändrats. See Concept-glasögon med olika färgade bågar, som fick namnet Izipizi, anpassade sig till alla ansiktsformer, var bekväma, hade en vintage-stil och kunde köpas till överkomliga priser. Med tiden byttes hela varumärket till Izipizi, och det är fortfarande mycket populärt idag.

Observera: See Up-konceptet, som inkluderade självbetjäningsläsglasögon, var mycket framgångsrikt. Dessa glasögon var fritt tillgängliga på platser där det behövdes, såsom banker eller restauranger.

Izipizi-glasögon är högkvalitativa, prisvärda och visuellt tilltalande

Izipizi erbjuder för närvarande inte bara receptglasögon och solglasögon, utan även glasögon som är designade för läsning av digitala enheter. Men varför har de blivit så populära på bara några år?

  • Izipizi-glasögon har en unik stil som är väldigt enkel men ändå (eller kanske just därför) lyckas fånga ögat vid första anblicken. De säkerställer ett unikt utseende för bäraren. De enskilda modellerna är lämpliga för män eller kvinnor, men det finns också unisex- och barnvarianter.
  • Du kan köpa dessa produkter i olika former. Fyrkantiga bågar är optimala för runda, ovala eller triangulära ansiktsformer, och pilotbågar passar för fyrkantiga, ovala eller triangulära ansikten. Runda bågar är i sin tur ett idealiskt val för personer med fyrkantiga eller ovala ansiktsformer.
  • De enskilda modellerna finns tillgängliga i olika färgalternativ. I detta avseende är det bra att ta hänsyn till hudton och hårfärg. Till exempel gröna bågar passar utmärkt för kalla hudtoner och mörkbrunt, rött eller svart hår.
  • Dessutom har Izipizi-glasögon utmärkta praktiska egenskaper. De är tillverkade av högkvalitativ plast, vilket garanterar ökad motståndskraft mot mekaniska skador samt mot väderpåverkan. Samtidigt är de bekväma att bära tack vare den enkla på- och avtagningen, vilket möjliggör att sidorna kan öppnas mer än 90°.

Alla erbjudna produkter kan köpas till mycket prisvärda priser. Oavsett variant kan de allra flesta Izipizi-glasögon köpas för under tusen. Därför kommer inte ditt köp att förstöra familjens budget.

Izipizi-glasögonmodeller

Izipizi-glasögon finns idag i flera modellserier som skiljer sig åt baserat på användningen. De enskilda modellerna kategoriseras i tre grundläggande kategorier, som vi kommer att fokusera på i de följande avsnitten.

  • Izipizi Reading – som namnet antyder, är detta receptglasögon för läsning. Deras konstruktion är antingen mörk eller mångfärgad. De är avsedda för läsning från papper. Dessutom finns det en variant Reading Sun, som är receptglasögon för läsning med tonade linser som skyddar bäraren mot ultraviolett strålning.
  • Izipizi Reading Screen – glasögon designade för att läsa från skärmar på digitala enheter (datorer, mobiler, surfplattor osv.). De har ett filter som absorberar upp till 40 % av blått ljus, vilket har en negativ inverkan på ögonen och kan störa sömnen. Därför rekommenderas det att använda dem.

 

Izipizi Sun – solglasögon skyddar pålitligt mot UV-strålning. Tillgängliga varianter inkluderar Sun Baby (för barn från 0 till 9 månader), Sun Kids (9 till 36 månader), Sun Kids+ (3 till fem år) och Sun Junior (5 till 10 år). Dock kan du självklart även köpa produkter för äldre barn och vuxna i modellserier som Glacier eller Rock Garden.